Notícia

El Consell Comarcal impulsa entre els veïns i veïnes de la Segarra signatures en contra la nova Llei d’Alta Muntanya

28 de gener de 2025

DIMARTS 28 GENER 2025

El Consell Comarcal impulsa entre els veïns i veïnes de la Segarra signatures en contra la nova Llei d’Alta Muntanya.

El motiu és perquè la Llei exclou injustament a sis municipis de la comarca, concretament són; Estaràs, Ribera d’Ondara, Montoliu, Sant Guim de Freixenet, Talavera i Montornès.

Les al·legacions presentades i signades pels veïns i veïnes presenten el seu desacord perquè històricament aquests municipis sempre han estat reconeguts com a municipis de muntanya i ara perdrien aquesta condició. A més, aquesta exclusió comporta una greu pèrdua de drets i recursos indispensables per a la viabilitat d’aquests pobles.

S’han presentat més de 300 al·legacions.

La Llei 2/1983 d’Alta Muntanya va ser una fita històrica per garantir la igualtat d’oportunitats, frenar el despoblament i reconèixer les dificultats específiques dels municipis de muntanya. Ara, la nova proposta de llei redueix dràsticament el nombre de municipis considerats de muntanya, aplicant criteris estrictes que no tenen en compte la realitat socioeconòmica i geogràfica dels nostres pobles.

Altres notícies

5 d'octubre de 2026

El president del Consell Comarcal de la Segarra, Ramon Augé, ha participat en la celebració del 50è aniversari de Mobel Linea

5 d'octubre de 2026

El President del Consell Comarcal, Ramon Augé, va tenir l’oportunitat de compartir una trobada molt especial amb els cerverins i cerverines que enguany arriben als 82 i 83 anys.

3 d'octubre de 2026

El President del Consell Comarcal, Ramon Augé, participa en la lectura pública del Manifest del Dia Internacional de les Persones Grans 2026

Logotip del Consell Comarcal de la Segarra

Entitats

Ens locals

Ciutadania