El Ple del Consell Comarcal de la Segarra, celebrat el passat 29 de juliol, va tractar diversos assumptes relacionats amb els serveis públics, els serveis socials, l’habitatge, la gestió econòmica i la planificació territorial de la comarca.
En l’àmbit educatiu, el Ple va abordar l’adjudicació del contracte del servei de menjador escolar. També es va debatre la segona i última pròrroga del contracte del Servei d’Ajut a Domicili (SAD) de la comarca, així com la modificació dels barems econòmics dels serveis d’ajut a domicili, teleassistència, transport adaptat i del banc de productes de suport.
En matèria d’habitatge, els membres del Ple van tractar l’aprovació del Reglament del Banc d’Habitatge, una eina destinada a facilitar la mobilització d’habitatges i contribuir a ampliar l’oferta disponible a la comarca.
Durant la sessió també es va debatre el conveni de prestació de serveis amb els ajuntaments per a la redacció dels Plans de Prevenció d’Incendis Forestals (PPIF) i dels plànols de delimitació, així com una modificació de crèdits corresponent a l’exercici 2026.
Pel que fa a l’àmbit social, el Ple va ratificar el conveni d’encàrrec de gestió entre el Departament de Drets Socials i Inclusió i el Consell Comarcal de la Segarra per a la dinamització i implementació del Punt Òmnia, el servei que presta el Consell Comarcal i està orientat a promoure la inclusió digital i l’accés a les noves tecnologies.
La sessió també va incloure el debat de les al·legacions al PLATER i d’una moció sobre la necessitat d’una moratòria i d’una planificació territorial dels projectes de biogàs a les Comarques de Ponent (impulsada pel grup de Junts)
Finalment, el Ple va donar compte de la liquidació de l’exercici 2025, de les Resolucions de Presidència i dels Decrets de Gerència, i va aprovar el Compte General de 2025 com a punt sobrevingut.
Pots veure el Ple al nostre canal Youtube @ccsegarra
29 de juliol de 2026.
Per a més informació;
Telèfon de contacte: 676491230
premsa@ccsegarra.cat