El Servei de Protecció Civil del Consell Comarcal ha completat durant el maig la revisió anual dels punts d’aigua d’extinció i estrena un espai web amb mapes diaris de risc i emergències.
El Servei de Protecció Civil del Consell Comarcal ha completat durant el mes de maig la revisió anual de la xarxa comarcal de Punts d’Aigua d’Extinció d’Incendis (PAEI), una actuació preventiva essencial davant l’inici de la campanya forestal.
La revisió, que es duu a terme cada any a finals de primavera, permet comprovar l’estat i l’operativitat dels punts d’aigua que poden utilitzar-se en cas d’incendi. Els treballs s’han desenvolupat de manera coordinada entre els Bombers, el Servei de Protecció Civil del Consell Comarcal, els ajuntaments i les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) de la comarca, en el marc de les accions preventives per millorar la capacitat de resposta davant emergències.
Una altra de les novetats impulsades recentment pel servei és la incorporació d’un espai específic de Protecció Civil a la nova pàgina web del Consell Comarcal. Aquest apartat ofereix informació actualitzada diàriament, com els mapes del Pla Alfa dels Agents Rurals i el mapa de situació meteorològica de perill del Meteocat, amb l’objectiu de facilitar a la població eines útils de consulta i prevenció.
El Servei de Protecció Civil del Consell Comarcal treballa per donar suport i cooperació als municipis en aquesta matèria, així com per promoure la informació i l’autoprotecció de la ciutadania.
A més, es tracta d’un servei directe i gratuït a disposició de persones i empreses de la comarca, que poden adreçar-s’hi per rebre informació i assessorament sobre qüestions relacionades amb la Protecció Civil.
8 de juny de 2026.
Per a més informació;
Telèfon de contacte: 676491230
premsa@ccsegarra.cat




